niedziela, 17 listopada 2019

4 kroki do lepszej współpracy w środowisku międzynarodowym

  1. Pierwszy krok – bądź świadomy swoich własnych zachowań, wartości, sposobów i preferencji w jaki pracujesz. Pamiętaj to co jest 'normalne' dla ciebie, nie koniecznie jest normalne dla wszystkich.
  2. Postaraj się dowiedzieć wszystkiego co możliwe o zwyczajach, praktykach w miejscu pracy, dotyczących kraju pochodzenia osób, z którymi współpracujesz. Pamiętaj, że nie będziesz w stanie wiedzieć wszystkiego.
  3. Zwróć szczególną uwagę na swój własny stosunek i stosunek innych do następujących kwestii:
    • Relacje biznesowe (np.: w jaki sposób odnosisz się do osób starszych wiekiem i rangą / stanowiskiem)
    • Spotkania (np.: czy oczekujesz, że będziesz zaangażowany w proces decyzyjny)
    • Czas (np.: czy punktualność i trzymane się terminów jest istotną wartością w twojej kulturze)
    • Sposób komunikacji (np.: czy ludzie są szczerzy i bezpośredni / czy istnieje kultura dzielenia się informacjami)
    • Wartości społeczne (np.: stosunek do niepewności, 'utrata twarzy', poczucie indywidualności, itp.)
  4. Zastanów się jakie pozytywne i negatywne skojarzenia mają twoi zagraniczni partnerzy biznesowi o twojej własnej kulturze.
Tagi: 
współpraca międzynarodowa szkolenie, trener różnice międzykulturowe, szkolenie z różnic kulturowych, różnice międzykulturowe szkolenie